Cum să nu organizezi un eveniment (mai ales unul caritabil)

în Arhivă
06
februarie
4'
2

invitatie_aiureaCând găsesc un pic de timp liber, fac curățenie în căsuța poștală. Aia electronică, desigur. Îmi place să mă amuz pe seama activității agențiilor de Relații Publice. E atâta prostie în atât de multe agenții de-astea, încât stau și mă întreb dacă nu cumva există școli al căror scop e să te scoată de acolo mult mai prost decât erai când ai intrat. Cred că în asta constă examenul final. Gen: Ați picat, îmi pare rău: erați de nota 4 când v-ați înscris la noi, acum sunteți de 10. Nu putem să vă lăsăm să ne faceți de râs în lume. Reveniți anul viitor, poate împușcați un 3.
Ca să vezi ce poate o agenție de-asta, e de ajuns să citești un comunicat de presă. Sau o invitație la un eveniment. Ah, da, mai sunt firmele specializate pe organizarea de evenimente! Senzaționale și astea!

Am primit zilele trecute o astfel de invitație (foto). E vorba de un eveniment caritabil. În cazul ăsta, era vorba de genul ăla de invitație venită aiurea, pe mail, de la o persoană pe care nu o cunoști, care nu se prezintă și care nu îți explică de ce ți-a trimis ție această invitație, de ce vrea ca tu să fii acolo. Adică, genul de invitație pe care ești sigur că n-o vei onora încă dinainte să o citești. Dar eu citesc, pentru că vreau să mă distrez. Biletul costă 300 de lei de persoană. Buun. Mai departe?
”Programul va fi susținut de mari artiști români”. Mmm, mari, ok, dar cât de mari? Cât Angela Gheorghiu de mari sau cât Florin Salam de mari? Sau e teatru, e circ, e alba-neagra, ce fel de spectacol e? Vin niște pitici care înghit săbii? I-au chemat pe Țociu și Palade? Nu trebuie să știu ce se va petrece acolo ca să decid dacă vin sau nu? Bun, trec și peste asta.

M-a dat pe spate următoarea precizare: ”8% din valoarea fiecărui bilet va fi direcționat către Hospice Casa Speranței”.
8%? Păi, nu e mai bine pentru toată lumea să trimit 24 de lei direct la Hospice Casa Speranței? Sau ăsta e scopul invitației? Ați stat și v-ați gândit cum să redactați o invitație atât de proastă încât oamenilor să li se facă milă și să dea niște bani direct în contul beneficiarului? Câți oameni pot veni la evenimentul ăsta? 100? 500? Ok, să zicem 500. Deci, ați aduna 12.000 de lei pentru beneficiar. Uau! Îl scoateți din foame!

Să recapitulăm: O agenție care organizează evenimente (băi, organizează, adică aici scrie că au organizat până și vizita președintelui SUA în România – nu scrie care, dar nu contează, nu?) mă cheamă la un spectacol caritabil fără să îmi spună de ce ar vrea ca eu să fiu acolo, ce fel de spectacol se organizează, cine mai vine și cine exact este beneficiarul. În schimb, îmi dă cea mai bună informație ca să decid că nu merg: Nici 10% din sumă nu ajunge la beneficiarul acestei acțiuni – pe care, atenție, dacă aș vrea să merg la eveniment, ar trebui să-l caut pe net, să văd cu ce se ocupă. Adică, ce faci? Presupui că eu știu despre cine e vorba? Nu știu, sunt prost. Iar dacă sunt prost, de ce mă inviți? Nu se leagă, fraților!
Cum să vă spun eu ca să nu vă supărați, ăștia de la Invitation Romania, Travel and Events: sunteți foarte, foarte competenți.
La finalul invitației, scrie că evenimentul va avea loc la Marriott. Dress code: smart casual. Dar nu foarte smart, da?

PS: Am căutat pe net cine este HOSPICE Casa Sperantei: ”o organizatie de caritate neguvernamentala infiintata la Brasov, in anul 1992, la initiativa britanicului Graham Perolls, cu scopul introducerii si dezvoltarii serviciilor specializate de ingrijire pentru bolnavii incurabili in stadii avansate. Este prima si cea mai mare unitate de acest fel din Romania si centru de excelenta pentru Europa de Est, in domeniul ingrijirii paliative.” Deci, cine vrea să doneze găsește amănunte aici.


ți-a plăcut acest articol ?

Citește și

Până la capăt și dincolo de el