Pătraru, adjectiv. În TVR

în Arhivă
11
martie
7'
100

Un cetățean angajat la Televiziunea Română scrie pe grupul de facebook al cetățenilor angajați la TVR:

”Să-mi explice și mie cineva avizat cum are Pătraru emisie la TVR! Cum dă el publicitate de 50.000 de euro către Lactate Brădet? Vreau și eu emisie la TVR. Cât costă publicitatea în cadrul emisiunii? Se poate la TVR? Cât ia amendă acum de la CNA?”

Domnule cetățean angajat la TVR,
Mă consider nu doar vizat, ci și avizat, așa că o să răspund eu. Voi folosi persoana a treia ca să pot înșira mai ușor câte-am auzit despre mine în ultimii doi ani, pe holurile acestei instituții:

1. Să-mi explice și mie cineva avizat cum are Pătraru emisie la TVR!

Boul ăla de Pătraru are emisie la TVR pentru că a primit, în vara lui 2014, o ofertă de la conducerea editorială a instituției, să vină la TVR, cu emisiunea lui, marcă înregistrată. Tâmpitul de Pătraru e plătit în funcție de audiența pe care o face, în trepte, de la 1, până la 2,5. Și asta doar zece luni pe an, cât are emisiune. Când mizerabilul a semnat cu TVR, segmentul care i s-a dat făcea audiență 0.3. Dacă imbecilul de Pătraru ar fi făcut sub 1 punct, ar fi rămas fără emisiune după o lună. Și, probabil, pe drumuri.
După un sezon de succes, animalul de Pătraru a primit de la TVR ofertă să prelungească înțelegerea, pentru că audiența a fost cu mult peste ceea ce se întâmplă la TVR în prime-time. Iar încasările din publicitate au fost cel puțin duble față de cheltuieli. Așa că s-a semnat o nouă înțelegere. Care presupune (pentru că TVR nu a avut bani mai mulți să dea pentru Starea nației) că jegosul de Pătraru are și el, în schimbul fillerul-ui Starea zilei, pe care-l face zilnic, loc de două spoturi, pe care și le poate vinde. Cum le vinde sceleratul de Pătraru? La prețul corect din piață! Sau le dă gratuit, cui vrea el, cum s-a întâmplat cu promovarea cărții lui Mihai Radu și Simona Tache.

2. Cum dă el publicitate de 50.000 de euro către Lactate Brădet?

Așadar, pentru a da reclamă la Lactate Brădet, așa cum a promis, pentru a-l sprijini pe acest producător după ce l-a tăvălit toată țara, deși nu brânza lui i-a îmbolnăvit pe copiii din Argeș, tembelul de Pătraru va mânca un iaurt de la firma asta în câteva dintre secundele lui. Asta valorează, fără a pune la socoteală prezența dobitocului de Pătraru, ca endorser, peste 50.000 de euro pe sezon (calcul: 50.000 : 10 = 5000 euro buget lunar. 5000 euro : 22 apariții = 227 euro/apriție. La două puncte de rating pe targetul urbat 18 plus, asta înseamnă 227 : 2 = 113,5 euro per punct de rating. Adică, sub prețul pieței.). Bani pe care fraierul de Pătraru nu-i va mai lua de la o altă firmă care ar vrea ca urangutanul de Pătraru să-i mănânce iaurtul la tv, pentru că prostul de Pătraru a promis că îi dă acestui om reclamă gratuit.

3. Vreau și eu emisie la TVR.
Foarte bine! În turn, etajul al doilea, la secretariat, ușa din dreapta. Se află acolo zilnic, între 9 și de multe ori 21 – papagalul de Pătraru îl prinde și la ore de-astea – domnul Gabriel Gherghescu, directorul TVR 1. Poate fi abordat cu proiecte de emisiuni. Nesătulul de Pătraru a mai depus acum două luni un proiect, o chestie mai serioasă, pe anchetă-reportaj. Culmea, arogantului de Pătraru i s-a cerut un pilot (cât tupeu, nu?) pe care aproape l-a terminat (oamenii din echipa saltimbancului de Pătraru au muncit noaptea și în weekend-uri să-l facă) și pe care îl va prezenta conducerii. Dacă se aprobă, va intra probabil pe post. Dacă va face audiență, se va intra la negocieri și se va decide dacă vom face emisiunea, pe ce bani și cine îi dă, astfel încât ambele părți să fie mulțumite. Pentru că așa fac oamenii care vor, într-adevăr, ceva.

4. Cât costă publicitatea în cadrul emisiunii? Se poate la TVR?
Publicitatea în cadrul emisiunii costă foarte mult. Se numește plasare de produs, se marchează ca atare (PP vizibil, pe ecran) și avem voie să facem un minut pe oră, cu tot cu inserții grafice. Așa spune legea. Dacă te-ai uita la TVR, ai vedea că se mai face treaba asta la emisiuni precum O dată în viață și altele. La Starea nației, nu s-a întâmplat pentru că, deși au fost cereri venite din partea departamentului de marketing al TVR, nesimțitul de Pătraru a cerut bani foarte mulți ca să promoveze un produs. Mult peste 50.000 de euro pe sezon. Deci, când ai audiență, publicitatea are un preț mai mare. Când faci 0.3, cât făcea segmentul ăsta când ipochimenul de Pătraru a venit la TVR, încasezi pe măsură. În cazul Brădet, reclama nu va fi efectiv în emisiune, pentru că banii ăștia îi încasează TVR, ci în secundele de reclamă aferente filler-ului Starea zilei.

5. Cât ia acum amendă de la CNA?
Cumva, explicațiile oferite până acum aruncă această întrebare în ridicol. Amendă pentru ce? Dacă s-ar amenda prostia, dumneata ai fi în incapacitate de plată.

Oricum, mulțumesc pentru grijă. Astfel de mesaje îmi întăresc convingerea că la TVR primul pas pe care trebuie să-l facă noul Consiliu de Administrație este să dea afară toate cozile de topor, toate pilele și toți trântorii care au dus fabrica asta în situația în care se află acum. Acesta este profilul perfect al angajatului care trebuie concediat imediat. Iar la motivul concedierii e suficient să fie atașat mesajul ăsta, postat pe grupul de facebook al TVR.
Să vă spun și numele omului? Neah, n-ar fi fair din partea mea, nu?
Nici nu contează numele. Vă spun ce contează. Omul este editor de imagine în TVR, unde, aproape logic, este angajată și soția. A fost dat afară, dar a câștigat procesul cu TVR, iar instituția a fost obligată să-l repună în drepturi. O poveste obișnuită, pentru televiziunea publică.

Și ca să înțelegeți mai bine despre ce discutăm la TVR, atașez două poze, cu audiența postului în zilele de miercuri și joi, pe publicul urban, 18 plus. Am încercuit cu roșu audiența postului înainte și după Starea nației, ca să vedeți exact fluctuațiile. Precizez că nu sunt cele mai bune cifre ale emisiunii, săptămâna asta audiența noastră fiind sub media obișnuită.

audienta_09.03

audienta_10.03

Ne vedem, cât vom mai sta la TVR, de luni până joi, de la 22,30, la Starea nației!
Vă mulțumesc, în numele întregii echipe, pentru sprijin. Fără voi, emisiunea asta ar fi fost scoasă (spre deosebire de celelalte pe care le plătiți la TVR) de mult timp de pe post. De-aia pentru noi e foarte important să vă uitați la emisiune când ea se difuzează pe tv. Nu pe net, a doua zi, sau la reluare. A, apropo, vreți să vedeți cât face reluarea emisiunii, la TVR? Iată încă o poză, ca să ne distrăm. E vorba de reluarea emisiunii de miercuri, difuzată joi dimineață.

audienta_reluare_09.03

PS. Aflu chiar de la domnul care a scris comentariul (al cărui nume eu nu l-am publicat) pe grupul TVR că dânsul nu mai este angajatul televiziunii. A fost, timp de mulți ani. Dar acum, astăzi, nu mai este. Doar soția domnului mai este la TVR și îmi spune că iubește instituția pe care eu o denigrez.
Este o informație greșită pe care am primit-o din interior și pe care, la cât de iubit sunt acolo, oricum nu aveam cum să o verific. Scuze. Oricum, asta nu schimbă cu nimic întrebările adresate de domnul aceste pe grupul TVR și nici răspunsurile mele.


ți-a plăcut acest articol ?

Citește și

Controvexat