Răspunsurile sunt în bucătărie, nu la sală. 5 sfaturi pentru a slăbi fericiți

în Diverse
09
ianuarie
8'
39

Salut. De azi revin pe patraru.ro. Scrisesem și un text despre motivele pentru care fac asta, l-am salvat în ciorne, textul e penibil. Vă spun doar că blogul va fi cu totul altceva decât emisiunea. Blogul va fi despre celelalte lucruri din viața mea. Copii, educație, sănătate, mâncare, sport, cărți, muzică și tot felul de proiecte și de fapte bune pe care vreau să le facem împreună. Nu vreau să mă cert cu nimeni aici, nu vreau să ne împărțim în tabere și să aruncăm cu rahat unii în alții, nu vreau decât să facem lucruri frumoase, care să ne aducă fericire.

Am zis să încep cu un text despre ce face tot omul după sărbători, când vrea să slăbească. Asta pentru că am trecut prin asta și știu cum e, știu frustrarea aia, știu sentimentul ăla al zădărniciei efortului prost făcut. Am fost acolo, acum mai bine de cinci ani, când am decis că trebuie să slăbesc. Băteam spre 120 de kilograme, în cele mai bune zile ale mele. Mâncare, băutură la discreție, mișcare doar o dată pe săptămână. Mort eram. Și mi-a luat doi ani să înțeleg că soluția nu e sala de forță, ci bucătăria. Așa că – după aproape cinci ani în care am trecut prin diete tâmpite și prin toate nereușitele, dar în care am învățat făcând câteva cursuri pe net, citind cărți pe care cred că am dat peste o mie de euro și primind sfaturi de la oameni excepționali, care chiar se pricep la treaba asta, am reușit să dau jos 30 de kilograme și să rămân acolo, la 90 de kile, orice aș mânca – îmi permit să vă dau câteva sfaturi, foarte pe scurt. Nu sunt ceva uau, dar sunt un punct bun de plecare.

1. Nu faceți abonament la sală dacă vreți să slăbiți.
Dacă aveți peste 15 kilograme față de greutatea la care vreți să ajungeți, eu zic că n-aveți ce căuta la sala. E o vorbă, abdomenul plat se face în bucătărie, nu la sală. Lăsați sala, așadar, intrați în bucătărie. Acolo se află rezolvarea problemelor voastre de greutate. Când mai aveți doar 5 kile peste greutatea voastră optimă și un mod de viață echilibrat, puteți să vă faceți un abonament la sală. Și vă rog din suflet, când ajungeți la sală, luați-vă un antrenor și nu alergați pe bandă cu orele. Sunt două condiții pentru succes și pentru sănătatea genunchilor și a coloanei.

2. Nu țineți diete drastice.
Nu există diete, asta e o prostie inventată de o industrie care face sute de milioane de euro pe zi, pe seama noastră, a celor care vrem să dăm jos kilogramele în plus crezând că asta se poate face bătând din palme. E o prostie. Nu credeți în nicio dietă. Și nici în pastile care vă promit să slăbiți peste noapte. Există doar un mod de viață care vi se potrivește și care vă menține în echilibru. Trebuie să-l găsiți, mâncând de toate. Meniul meu zilnic arată așa:
Dimineața – 2 ouă, o jumătate de avocado, carne (șuncă de porc, kaizer, mușchi, orice, cât mai natural posibil), castravete, roșii, brânză, cașcaval, o cafea fără zahăr, desigur, dar cu o lingură de smântână alimentară (Cafeaua nației, veți auzi foarte curând de ea).
La prânz: două fripturi la grătar cel puțin. Când mi-e foame, trei. Când vreau, mă prostesc cu o garnitură, dar fără cartofi, orez și alte prostii. Legume la grătar, fasole verde. O salată. Încă o cafea. E a treia, că mai am una pe la 11.
Seara, când vin de la emisiune: un shake cu 30 g proteină, nuci, afine congelate, o banană, lapte de cocos sau de migdale.
Dacă îmi e foame, mai bag la culcare o mână de nuci. Asta e o alimentație pentru patru antrenamente pe săptămână. Mie îmi merge perfect, vouă s-ar putea să vă fie prea mult sau prea puțin. Depinde de fiecare corp. Eu consum foarte mult și la emisiune.
Dar să nu mâncați nu e niciodată o soluție. Dacă vreți să slăbiți și să nu vă îngrășați la loc apoi, trebuie să mâncați, nu să vă înfometați.

3. Luați-o treptat și nu fiți prea duri cu voi.
Nu poți să spui: de azi, nu mai pun în gură pâine. Nu mai mănânc fast-food. Nu mai beau cola. Nu mai beau alcool. Nu mai mănânc grăsimi care-mi fac rău (pentru că există multe grăsimi foarte bune, eu le mănânc din belșug). O dată pentru că nu vei reuși să faci asta – crede-mă, dacă ai putea să faci asta, nu ai avea kilogramele alea în plus -, apoi pentru că nu te vei simți decât mizerabil și în timp vei renunța, pentru că îți va fi rușine de tine și de neputința ta. Încearcă să o iei ușor. Măsoară timp de două săptămâni ce mănânci. Nu ca dementul, la gram, așa, din ochi. Câte făinoase, cât zahăr, cât alcool. Apoi, încearcă să-ți faci un plan lejer, documentându-te puțin despre calorii, proteine, carbohidrați, nutrienți și toate cele. Găsești orice pe net. Încearcă să scoți, pentru început, zahărul din ceai și cafea – zahărul e principalul tău inamic. Și e peste tot. Nu-l scoate de tot, că nici nu poți. Dar câte o linguriță, două, câte o prăjitură, câte o ciocolată, treptat, cât să nu te simți nasol că faci asta. Vezi cum se fac dulciurile fără zahăr. Sunt delicioase. La fel, cu alcoolul. Berea aia de fiecare seară să fie doar premiul de vineri, băutele cu prietenii să vină doar o dată pe lună. Crede-mă, rezultatele te vor face să avansezi. Dar nu dispera dacă nu vezi rezultate imediat. E normal să nu vezi.

4. Nu contează timpul.
Văd mereu la sală oameni cu zeci de kile în plus, care vin două-trei luni, fac chestii pe care le-au văzut pe net, nu văd rezultate și renunță. Când m-am apucat de mers la sală cu religiozitate, mi-am zis: vreau doar să-mi placă să merg la sală. Nu mă interesează să mă urc pe cântar, să-mi măsor bicepsul, să împing cu o sută de kile la piept, nu mă interesează cum arăt nici după o lună, nici după trei, nici după doi ani. Pur și simplu, vreau doar să mă bucur de timpul ăsta cu mine făcând sport. Dacă nu mai legați obiectivele de timp, dacă nu aveți așteptări, nu puteți fi dezamăgiți. Din contră, când rezultatele vor fi evidente, iar oamenii vă vor spune: ”băi, ce faci, mergi la sală, că arăți foarte în formă?”, veți simți doar mulțumire, fără să fi trecut prin perioade de frustrare. Dați la o parte timpul! V-ați îngrășat poate în zece ani. De ce vreți să slăbiți în trei luni? Eu, de pildă, mi-am fixat un obiectiv de 4 ani. 4 ani pentru 30 de kile. A fost de ajuns un singur an, când am înțeles exact ce am de făcut.

5. Îmbrățișați procesul.
Toate piedicile sunt în capul vostru. Sună a clișeu, dar chiar așa e. Ideea că nu puteți să vă țineți de un program, dorința de a mânca zahăr, de a bea alcool, totul e în mintea voastră. Dacă reușiți să controlați asta și să vă faceți mintea să îmbrățișeze procesul, atunci ați câștigat. E ca în viață. Dacă n-o trăiești, fiind prea preocupat de obiective tâmpite, n-ai făcut nimic. Și apoi, dependențele sunt dependențe. Mintea nu distinge între dependențe bune și dependențe rele. Fumatul e o dependență rea, sportul e o dependență bună. Mintea le tratează la fel. Deci, toată șmecheria e să îți faci mintea să creadă că ești dependent de alimentație sănătoaseă. Sau de mișcare.
Vă las, mi-am băut shake-ul, fug la sală. Ne vedem la Starea nației, de la 22,30. Am zis ceva în seara asta și despre acest text.


ți-a plăcut acest articol ?

Citește și

Suntem cu toții în Servicii, dar nu știm

  • Proteine,proteine,proteine–trei elemente principale de urmat pentru a slabi 25 kgs in 6 luni! Apoin urmeaza apa,apa si iar apa..cam 2 litri pe zi..si o data la 3 zile 1 ora gimnastica sau mers fortat (adica pas alert) …Kilogramele sunt pe jos..va asigur cu toata convingerea…

  • ASA DAAA! In slujba natiei cu fapte,nu cu pamflete nedigerate de „destinatari” veti fi fauritorii unor generatii demne de intervievat la rubrica”VOX POPULI”.

  • >